Traseul lung are o lungime de 71 de km cu o diferență de nivel de 1330m, din păcate unele device-uri cu GPS arată mai puțin altele mai mult, după calculele facute pe hartă cu “creionul”, diferența ar fi de cca 1900m, dar să nu ne punem rău cu tehnologia.

Imediat după start, până la km 1,8, traseul este asfaltat și urmează DN 222A, pe această distanță se dă startul competiției, se intră pe un drum pietruit până la km 5 de unde se continuă pe drum de pământ până la km 7,8 unde se separă traseul lung de cel scurt, se coboară prin canioanele de loess până la km 10, se continuă pe drum de pământ până la km 11, se coboară pe un drum predominant de piatră, dar și pe iarbă până la km 12,5, de aici pe un drum de pământ se continuă până la km 16,8 unde se intră pe poteca turistică și se urcă până la km 17,5, aici este punct de hidratare, se continuă urcarea pe drum de carieră până la VF Vraju aproximativ 500m, se traversează platoul printre pietre de granit vechi de mii de ani și se coboară pe o porțiune suficient de tehnică pentru a “circula” cu mare atenție, se ajunge în apropierea punctului de hidratare și se continuă coborarea pe un drum de carieră până la km 21,5, de aici traseul merge pe drum de piatră alternativ cu drum de pământ, aproape plat, până la km 26 de unde începe urcarea pe un drum pietruit până la km 31,5, de aici pe drum de pamânt în coborâre ușoara și  plat până la km 32,5 de unde începe urcarea prin canioanele de loess până la punctul de alimentare aflat la km 34,5, aici începe o urcare nu prea prietenoasă până la km 36, pe un drum de pământ ce se termină pe pietre și stânci în partea superioară, în continuare, până la km 39,5 traseul merge pe drum de pâmânt/piatră cu mici urcări și coborâri, de la km 39,5 până la km 44,2 traseul coboară pe drumuri de pământ și piatră, aici începe a doua coborâre neprietenoasă până la km 45, până la km 51 unde este punctul de alimentare 2, traseul are mici urcări și lungi coborâri pe un drum pietruit, din punctul de alimentare se iese pe asfalt, din nou pe DN222A, până la km 52,2 de unde începe ultima urcare lungă pe drum pietruit , până la km 57,9, de aici traseul merge prin pădure pe drum de pământ, cu urcări și coborâri succesive până pe la km 66,5 de unde până aproape de finish este drum pietruit, inainte de finish cu aproximativ 500m se virează stânga pe asfalt până la linia de finiș.

Gata, a fost greu? La intrebarea asta o sa răspndeți când terminați cursa.

Noi facem următoarele recomandări:

  • nu evaluati traseul dupa profilul de pe bikemap, țineți cont că suntem în Dobrogea, terenul este arid dintr-un motiv :), căldura! mare dușman.
  • atenție pe coborâri, solul poate fi plin de prundiș ce derapeaza la fiecare viraj luat mai agresiv, țineți minte ca un concurs se caștigă pe urcări :).
  • luați apă din toate punctele de hidratare sau alimentare întâlnite.
  • luați cu voi o camera și scule de făcut pana.

Vă așteptăm cu drag, spor la antrenamente!

Explorer